simeneide.com

"Alle vil redde verden, men ingen vil hjelpe mamma med oppvasken"

Norsk Tipping er siste mulighet for kontakt med samfunnet

Aldri skulle jeg visst at Norsk Tipping var såpass sterke i det offentlige byråkratiet. Etter at jeg flyttet fra Trondheim i våres, har jeg prøvd å melde flytting tilbake til hjembyen Drammen. Det skal dog ikke være særlig enkelt. For å melde flytting trenger du et skattekort med pinkoder, og skattekortet sendes hjem til din folkeregistrerte adresse. Jeg som ikke har noen av dem, sitter igjen med verken høna eller egget.

Da jeg ringte Altinn, de som har ansvar for det elektroniske offentlige, fikk jeg beskjed om å skaffe meg et Norsk Tipping-kort. Norsk tipping, spurte jeg ganske forbauset. Ja, jeg hadde hørt riktig: et Norsk Tipping-kort. Da trengte man nemlig ikke å sende det til folkeregistrert adresse. Dermed var den eneste muligheten for meg for å få et skattekort/pinkoder/melde flytting/lånekassa/fastlegeordning og egentlig alt som har noe med offentlig byråkrati å gjøre, å bli nettkunde på norsk tipping. Noe offentlig kontor det kunne meldes på fantes ikke.

Etter all det fokuset det har vært på spillegalskap de siste årene, er det herlig paradoks at du må betale 60 kroner til Norsk Tipping for å kunne få lov til å arbeide dersom du har flyttet og vil melde flytting i ettertid. Hvis alt annet svikter, stol på Norsk Tipping!😉

Noen som vet om noen andre måter å gjøre dette på?

Hit men ikke lenger: Så langt kommer man i lånekassesystemet dersom man ikke lenger bor på folkeregistrert adresse.

Hit men ikke lenger: Så langt kommer man i lånekassesystemet dersom man ikke lenger bor på folkeregistrert adresse.

22 juli, 2009 - Posted by | Society, Welfare

Ingen kommentarer så langt.

Legg igjen en kommentar

