simeneide.com

"Alle vil redde verden, men ingen vil hjelpe mamma med oppvasken"

20 kommentarer ble feilaktig slettet

Våknet i dag morges, fikk en kaffekopp i hånda og skulle gjøre min daglige sjekkheftetur rundt på mine forskjellige steder. Jeg tok en tur innom wordpress-bloggen, og sjekket igjennom alle spam-kommentarene. Ikke noe interessant, så tenkte jeg likeså godt kunne slette dem. Problemet var at jeg, i min morgentrøtte stemning, slettet den siste siden av kommentarene på bloggen istedenfor de 14 spam-kommentarene som bad alle om å kjøpe forstørrelsesmaskiner av ymse sorter. For dette beklager jeg sterkt, men det ser ut til at det er lite jeg kan gjøre med det. Har du først trykket på knappen, og i tillegg er så korttenkt å ikke ha backup av bloggen, er det få måter å få gjenopprettet de kommentarene. Nyeste kommentar nå er fra 26. mai. Derimot har jeg noen av dem pr. post, og de kan jeg jo legge ut under her:

Ny kommentar på din post #170 «Pris for èn arbeidsplass: NOK 1.3 mill.»
Forfatter : G. Bush
Kommentar:
Artig vri at USA O’Bama vil hjelpe SUV-GM med statlige midler, mens vårt eget AP ikke vil redde EL-Think – er verden snudd litt på hodet, eller er egentlig USA mer proteksjonistisk enn vi ofte tror de er?

Ny kommentar på din post #198 «Diskriminering for enhver pris»
Forfatter : Haakon
Kommentar:
Når slike saker kommer fra myndigheter og ombud betyr det i praksis at jobben er gjort.
Likestillings og Diskrimineringsombudet har gjort jobben sin og trengs ikke lenger. I allefall ikke i den utstrekning. Man kan legge det under andre.

For – om de ikke har viktigere saker enn dette skal vi ikke kaste bort så mange stillinger på det.

Ny kommentar på din post #201 «Norsk Tipping er siste mulighet for kontakt med samfunnet»
Forfatter : Mathias
Kommentar:
Du har nok en folkeregisteradresse uansett, og hvis du har meldt adreseendring til Posten så kommer det vel frem dit du vil. Ellers så kan du jo troppe opp på Skattekontoret og nekte å gå før de har funnet noen pin-koder til deg…🙂

Ny kommentar på din post #234 «Dagpenger er ikke lønn for valgkampspolitikere»
Forfatter : Anette Johansen
Kommentar:
Til ettertanke. Jeg må korrigere deg. Hun er ikke arbeidsledig og har derav ikke dagpenger. Hun er unføretrygdet. Og har derfor uføretrygd. Politikken skal gjenspeile alle deler av samfunnslaget. Dette omfatter også uføretrygdede og arbeidsledige. Derfor blir det urimelig at valgte representanter som har evner til å gjøre en samfunnsinsats i politikken for å påvirke i samfunnsutviklingen. Blir forskjellebehandlet og diskriminert bassert på helse og sykdom. Som hun påpeker. Innebateer alle hennes møteaktiviterer et begrenset antall i løpet av et år. Det er hårreisende at hun må bli lovbryter som hun påpeker. Politikken burde ikke være forbeholdt en type menesker som anser jeg som viktigere enn andre. Her blir hun udugeliggjort grunnet sin uføre situasjon. Jeg ønsker å vise henne og andre samfunnsengasjerte personner som blir forsøkt diskriminert lykke til i kampen for rettferdighet m.m.
Ny kommentar på din post #234 «Dagpenger er ikke lønn for valgkampspolitikere»
Forfatter : Felis silvestris
Kommentar:
@Anette,  du forveksler henne nok med Torild Brække, http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article3189050.ece som er uføretrygdet.  Lena Risan er arbeidsledig og får dagpenger. Vesentlig forskjell her, men jeg synes du har rett når det gjelder uføretrygd. Her er det viktig å ha flere tanker i hodet: Noen MÅ uføretrygdes fordi det er siste utvei for å få en mest mulig normal tilværelse, andre jukser seg til det og atter andre dyttes inn i trygdetilværelsen mot sin vilje når de med litt hjelp kunne klart seg selv. Den hjelpende handa til å komme seg over kneika uteblir …
Ny kommentar på din post #234 «Dagpenger er ikke lønn for valgkampspolitikere»
Forfatter : Felix
Kommentar:
Nå kjenner jeg tilfeldigvis kvinnen det her snakkes om og jeg finner grunn til å opplyse om at dette er en hederlig jente som ikke…jeg gjentar.. IKKE.. benytter tiden til valgkamp I STEDENFOR å søke jobb. Jeg kan også opplyse deg om at Lena, da benyttet oppsigelsestiden sin til å studere, hun er et rivjern og gjorde unna to års studier på tre mnd. Når du skriver at det er mange politiker som tar seg fri til å drive valgkamp kan det også virke som at du mener hun med vilje har blitt arbeidsledig.  Denne mistenkeliggjøringen du bedriver i dette innlegget liker jeg overhodet ikke. Hun ble uheldigvis arbeidsledig i et valgår. Det det er snakk om her er helt ordinære møter man må delta på som samfunnsengsjert. På bakrunn av din uttalelse: «Derfor er det riktig av NAV å trekke dagpenger når arbeidsledige bruker mye tid på andre verv, uansett som disse vervene er ulønnet eller ikke.» vil jeg spørre deg Simen, mener du med dette at hvis jeg blir arbeidsledig så må
jeg slutte som lagleder for fotballaget til ungene mine og overlate mitt verv som leder for foreldreutvalget på skolen til noen med arbeid? Skal arbeidsledige ekskluderes fra deltakelse i det sivile samfunn som i stor grad består av frivillige organisasjoner. Kan det tenkes at det å være engasjert faktisk holder mennesker oppe i en vanskelig livssituasjon, enten det dreier seg om sykdom eller arbeidsledighet. Tenk litt på det. Syns forøvrig dette var overraskende ord fra en liberalist.
Føler at jeg må opplyse deg om at hobbypolitikere (som Lena Risan og de fleste kommunepolitikere i små kommuner er) mottar godtgjøring for de møtene man møter som folkevalgt og hvor man demed har møteplikt (kommunestyret, formannskapet o.l) og at disse blir med i regnestykket er helt i orden. Vanlige møter i lokalforeningen eller seminarer i regi av partiet mottar man selvsagt ikke godtgjørelse for, men NAV ser på det som jobb likevel. Er det rettferdig. Skal mennesker som får statlig hjelp ekskluderes fra å ta del i samfunnsdebatten? Diskriminerende spør du meg. Igjen… dette var overraskende fra en liberalist.
Ny kommentar på din post #234 «Dagpenger er ikke lønn for valgkampspolitikere»
Forfatter : Felix
Kommentar:
Uffda, ser noen skrivefeil i innlegget mitt, men det må man kanskje regne med så sent på natten (eller tidlig på morgenen for A-mennesker).
Dessverre er svaret mitt til Felix blitt fjernet helt. Synd, det var  en god debatt.
Ny kommentar på din post #252 «Når Vigrid er i skoledebattene må de bekjempes med ord»
Forfatter : Anders T
Kommentar:
Enig. Selv om man syns at deres holdinger er horrible, blir det bare holdning mot holdning. Det blir feil av anti-rasistiske å si at vi har den «korrekte» holdning og dermed bannlyse motstridende holdninger fra debatt overhodet. Samme taktikk bruker diktatorer og korrupte regjeringer, og det er på ingen måte demokratisk. La dem stille opp på skolevalgene, og argumenter heller saklig imot dem.

7 august, 2009 - Posted by | Uncategorized

1 kommentar »

  1. Vi har observert at du driver sensur på din blogg og sletter innlegg du ikke selv finner «verdige» til å ligge på dine sider. Hvilke kriterier legger du til grunn når du sletter?

    Kommentar av A.P.Nes | 18 august, 2009


Legg igjen en kommentar

