simeneide.com

"Alle vil redde verden, men ingen vil hjelpe mamma med oppvasken"

Sesongen var og er ikke helt slutt allikevel

Midt mellom kjøpesentre, Ekraveien T-banestasjon og all den julestressen jeg antar starter rundt nå brøt jeg løftet som ble gitt i forrige bloggpost om at padlesesongen var slutt. Lysakerelva var en stor opptur, og å tro at dette var noe som ble gjort da absolutt alt annet blir for tørt/kaldt/umulig var svært feil.

Lars forsikrer seg mot kulde.

Lysakerelva var i dag med sine 5400 liter/sekund (måler er her) en flott lekeplass for en gjeng høsttrøtte padlere. Og selv om halvparten holdt på å trekke seg da vi skulle begynne å skifte i morges, var det «great success» under hele turen.

Lars ned "fossen i lysakerelva"

Elva startet med et lite drop som er enkelt på høyresiden. Så litt småting før man kom til høydepunktet på turen, nemlig noe jeg tidligere kun har hørt om som «fossen i lysakerelva». Det er en tre-fire meter høyt drop som er god å øve boofetrening på. Dersom du orker å bære opp for å prøve på nytt. Ellers er den fin å padle bare en gang også.

Espen på vei ned dobbeltdroppet

Etter det kom en liten men kul terskel før man kan bære forbi Solfossen, som  egentlig bare er å holde støttetaket klart hele veien ned og satse på at det går greit (derimot mente ingen av oss at vi hadde et såpass godt støttetak). Den andre store begivenheten (unntatt det å kunne padle i en mørk tunnel under veien), var et flott dobbeltdropp.

Simen på vei ned "fossen"

Siste bilde beviser at jeg trenger et bedre kamera for fremtidig fotografering. Men turen var flott, og jeg håper sesongen ikke slutter på leenge. For dette var en perle av en elv jeg vil padle mer i år.

28 november, 2009 - Posted by | Kayaking

4 kommentarer »

  1. Trodde lysakerelven var omtrent tappet for vann på denne tiden. Men det er kanskje bare over ekraveien t-bane stasjon. Jeg er jo ikke så ofte nedover elva må jeg innrømme. Stilig uansett!

    Kommentar av Kusine Ida | 29 november, 2009

  2. Det beste var at jeg faktisk ikke frøs noe i det hele tatt!

    Kommentar av Lars | 29 november, 2009

  3. Det regner ganske mye i gamlelandet, så nok vann er det. Hørte forresten at du bodde i andre enden av Ekraveien, kan det stemme?

    Kommentar av Simen Eide | 29 november, 2009

  4. Jeg vil mer, veldig snart. Temperatur er et ikke-tema med så flotte forhold !

    Kommentar av Espen | 29 november, 2009


Legg igjen en kommentar

